ឈ្មោះ​របស់​វត្ថុ
ជាទូទៅ នៅ​ក្នុង​ភាសា Python វត្ថុ​ដែល​ត្រូវ​បាន​បង្កើត​ឡើង ដូច​នៅ​ក្នុង​កម្មវិធី​ចុង​ក្រោយ​នេះ នឹង​ត្រូវ​លុប​ចេញ​វិញ​ជា​បន្ទាន់​ពី​ក្នុង​សតិ​របស់​កំព្យូទ័រ គឺ​យើង​មិន​អាច​យក​វា​ទៅ​ប្រើការ​ធ្វើ​អ្វី​ផ្សេង​ទៀត​បាន​ឡើយ​។ ដូចនេះ ដើម្បី​កុំ​អោយ​វត្ថុ​ដែល​ត្រូវ​បាន​បង្កើត​ឡើង​ហើយ​នោះ ត្រូវ​លុប​ចេញ​វិញ យើង​ត្រូវ​ដាក់​ឈ្មោះ​អោយ​វត្ថុ​នោះ ដោយ​ធ្វើ​ដូច​ខាង​ក្រោម​នេះ​៖
sale = 1000
យើង​ត្រូវ​ធ្វើការ​កត់​សំគាល់​ថា សញ្ញា​ស្មើ (=) នៅ​ក្នុង​ភាសា Python គឺ​ជា​សញ្ញា​ប្រើ​សំរាប់ ភ្ជាប់ (bind) ឈ្មោះ (identifier) ទៅ​នឹង​វត្ថុ គឺ​មិនមែន​ជា​សញ្ញា​ប្រើ​សំរាប់​បញ្ជាក់​លទ្ធផល​បាន​មក​ពី​ការធ្វើ​ប្រមាណវិធី​ឡើយ​។


ឈ្មោះ​របស់​វត្ថុ​អាច​ជា​ពាក្យ​ជា​ភាសា​ណា​មួយ​ក៏​បាន​ដែរ អោយ​តែ​ឈ្មោះ​ទាំងនោះ ត្រូវ​ចាប់​ផ្តើម​ដោយ​តួ​អក្សរ​មិន​មែន​ជា​លេខ​។ ក៏ប៉ុន្តែ យើង​អាច​ប្រើ​សញ្ញា _ ជា​តួ​អក្សរ​ទី​មួយ​បាន​។

ម៉្យាងទៀត ឈ្មោះ​របស់​វត្ថុ​មិន​ត្រូវ​មាន​អក្សរ​ដក​ឃ្លា (space) នៅ​ក្នុង​នោះ​បាន​ឡើយ ហើយ​ឈ្មោះ​ទាំងនោះ​ត្រូវ​តែ​ខុស​ពី​ពាក្យ​ពិសេស (keyword) មួយ​ចំនួន​នៅ​ក្នុង​ភាសា Python ។ ពាក្យ​ពិសេស​ទាំងនោះ​មាន​ដូច​ខាង​ក្រោម​នេះ៖


ចំពោះ​ឈ្មោះ​របស់​វត្ថុ​ដែល​ជា​អក្សរ​ឡាតាំង ឈ្មោះ​ជា​អក្សរ​ធំ​ខុស​ពី​ឈ្មោះ​ជា​អក្សរ​តូច ដូចជា NUMBER, Number, number គឺ​ជា​ឈ្មោះ​ខុស​ៗ​គ្នា​។ មួយវិញទៀត ឈ្មោះ​របស់​វត្ថុ​គួរ​តែ​ជា​ពាក្យ​មាន​ន័យ​អ្វី​ម៉្យាង ដែល​ស្តែង​ចេញ​ពី​តួនាទី​របស់​វត្ថុ​នោះ​។

នៅ​ក្នុង​កម្មវិធី​ខាង​លើ ក្រោយ​ពី​ឈ្មោះ sale ត្រូវ​បាន​ភ្ជាប់​ទៅ​នឹង​វត្ថុ​លេខ 1000 រួច​មក វត្ថុ​នេះ​អាច​នៅ​ស្ថិត​ស្ថេរ​នៅ​ក្នុង​សតិ​របស់​កំព្យូទ័រ​រហូត​ដល់​ចប់​កម្មវិធី​។ ក៏ប៉ុន្តែ យើង​នៅ​តែ​មិន​អាច​មើល​ឃើញ​វត្ថុ​លេខ 1000 នោះ​ដែរ គឺ​វា​មាន​តែ​នៅ​ក្នុង​សតិ​របស់​កំព្យូទ័រប៉ុណ្ណោះ​។ បើសិន​ជា​យើង​ចង់​មើល​វត្ថុ​នោះ យើង​ត្រូវ​ធ្វើ​ដូច​ខាង​ក្រោម​នេះ៖
sale = 1000
print(sale)
1000

យើងឃើញ​ថា ការដាក់​ឈ្មោះ​អោយ​វត្ថុ គឺ​ជា​ប្រការ​ដែល​ធ្វើ​អោយ​វត្ថុ​អាច​ស្ថិត​នៅ​ក្នុង​សតិ​របស់​កំព្យូទ័រ រហូត​ដល់​ចប់​កម្មវិធី ហើយ​វា​ក៏​ជា​ប្រការ​ដែល​ធ្វើ​អោយ​យើង​អាច​យក​វត្ថុ​នោះ ទៅ​ប្រើការ​ធ្វើ​អ្វី​ផ្សេង​ៗ​ទៀត​បាន​ដែរ​។ លើស​ពី​នេះ​ទៀត ក្រៅ​ពី​ការដាក់​ឈ្មោះ​តែ​មួយ អោយ​ទៅ​វត្ថុ​ណា​មួយ យើង​ក៏​អាច​ដាក់​ឈ្មោះ​ជា​ច្រើន​អោយ​ទៅ​វត្ថុ​នោះ​ផង​ដែរ ដោយ​ធ្វើ​ដូច​ខាង​ក្រោម​នេះ៖
sale = 1000
total =  sale
print(sale)
print(total)
1000
1000

ឈ្មោះ​របស់​វត្ថុ​មាន​តួនាទី​សំខាន់​ណាស់ សំរាប់​សំគាល់​ទីតាំង​របស់​វត្ថុ​នៅ​ក្នុង​សតិរបស់​កំព្យូទ័រ ហើយ​បើ​គ្មាន​ឈ្មោះ​នេះ​ទេ យើង​នឹង​គ្មាន​មធ្យោបាយ​ណា​មួយ អាច​យក​វត្ថុ​ទៅ​ប្រើប្រាស់​នៅ​ទី​កន្លែង​ផ្សេង​ៗ​ទៀត​បាន​ឡើយ​។ ក៏ប៉ុន្តែ​ផ្ទុយ​ទៅ​វិញ យើង​អាច​ដក​យក​ឈ្មោះ​របស់​វត្ថុ​ណាមួយ ទៅ​ភ្ជាប់​នឹង​វត្ថុ​មួយ​ផ្សេង​ទៀត​បាន ដោយ​ធ្វើ​ដូច​ខាង​ក្រោម​នេះ៖
sale = 1000
sale = 2000
print(sale)
2000

sale = 2000 គឺ​ជា​បញ្ជា​តំរូវ​អោយ​យក​ឈ្មោះ​ sale ដែល​ជា​ឈ្មោះ​របស់​លេខ 1000 រួច​ទៅ​ហើយ​នោះ ទៅ​ភ្ជាប់​នឹង​វត្ថុ​លេខ 2000 វិញ​ម្តង​។ ជាលទ្ធផល វត្ថុ​លេខ 1000 ត្រូវ​បាត់​ឈ្មោះ និង​ត្រូវ​លុប​ចេញ​ពី​ក្នុង​សតិ​រប់ស​កំព្យូទ័រ ដោយ​ស្វ័យប្រវត្តិ​។ ការលុប​វត្ថុ​តាម​របៀប​នេះ គឺ​ជា​យន្តការបោសសំអាត (garbage collection) ដែល​តែង​តែ​កើត​មាន​ឡើង នៅ​ពេល​ដែល​វត្ថុ​ត្រូវ​បាត់​ឈ្មោះ​។

មួយវិញទៀត យើង​ត្រូវ​ធ្វើការកត់​សំគាល់​ផង​ដែរ​ថា វត្ថុ​មួយ​ត្រូវ​លុប​ចេញ​ពី​សតិ​របស់​កំព្យូទ័រ តែ​ក្នុង​ករណី​ដែល​វត្ថុ​នោះ​បាត់​ឈ្មោះ​អស់​តែ​ប៉ុណ្ណោះ តែ​បើ​វត្ថុ​នោះ​មាន​ឈ្មោះ​លើស​ពី​មួយ ការយក​ឈ្មោះ​ណា​មួយ​ទៅ​ភ្ជាប់​នឹង​វត្ថុ​ផ្សេង​ទៀត នឹង​មិន​បណ្តាល​អោយ​វត្ថុ​នោះ ត្រូវ​លុប​ចេញ​ពី​សតិ​របស់​កំព្យូទ័រ​ឡើយ ព្រោះ​នៅ​មាន​ឈ្មោះ​ជា​ច្រើន​ទៀត នៅ​ជា់ប់​នឹង​វត្ថុ​នោះ​។ ពិនិត្យ​កម្មវិធី​ខាង​ក្រោម​នេះ៖
sale = 1000
total = sale
sale = 2000
print(sale)
print(total)
2000
1000

sale = 2000 គឺ​ជា​បញ្ជាតំរូវ​អោយ​យក​ឈ្មោះ sale ដែល​ជា​ឈ្មោះ​របស់​លេខ 1000 ទៅ​ភ្ជាប់​នឹង​វត្ថុ​លេខ 2000 វិញ​ម្តង​។ ប្រការនេះ​មិន​បាន​ធ្វើ​អោយ​វត្ថុ​លេខ 1000 ត្រូវ​លុប​ចេញ​ពី​ក្នុង​សតិ​របស់​កំព្យូទ័រ​ឡើយ ព្រោះ​នៅ​មាន​ឈ្មោះ total មួយ​ទៀត​នៅ​ជា់ប​នឹង​វត្ថុ​នោះ​៕